Thursday, August 11, 2011

Dengan buku Aku Terima Nikahnya.. Aku Cuba Memotivasikan Diri

Assalamualaikum n selamat pagi para pembaca ahakz~
Sementara nk tggu sahur..pe lg aku nk update lerr blog aku yg dh lme x de entri baru...
Biasela.. sibuk.. mse yg ada lbh tertumpu nk tlg family dr ngadap blog yg merepek nih..

Slalunye entri kat blog aku nih..sblh2nye psl hobi aku jew...
Ntah nape tetibe.. aku nk mskkn psl apa yg berkait rapat ngan aku...
Salah satunye family n kwn2 sekeliling aku...
Blog nih bkn lah medium aku tok luahkn perasan x puas ati.. terkilan n segala bagai yg aku ase...
Mmg bkn jenis aku tok luahkn kat blog.. sbb ni privasi aku..
Tp ntah nape pg2 bute sblm sahur aku teringat mcm2...
Even aku mmg dh lme pendam 2 yg smpi teringat.. mungkin..

Baru2 ni aku bce bku Aku Terima Nikahnya oleh Hasrizal Abdul Jamil...
Mle2 mls gak nk bace.. even bku 2 just pinjam dr owg pown..
Ye la owg cam aku ni bkn nk sgt bce buku motivasi nih.. x bergune sgt bg aku..
Macam bku Jgn Bersedih... x abis bce pown.. sbb minat nk bce bku motivasi nih x de..
Mse nk bce Aku Terima Nikahnya ko main bersemangat.. biasela.. bab kahwin katekn..
Tp ble dh mle bce.. bru aku paham pe kandungan buku 2...
Buku 2 bkn cerita psl kahwin jew.. mcm2 yg di beritahu... bagaimana perjalanan hidup semasa kahwin..
Bagi aku x pelik berkahwin tanpa bercinta.. mcm owg dulu2.. cuma skarang dh lain..
Sume nk kahwin ngan pasangan bercinta.. aku tabik jugak la kat penulis buku 2..
Tp hidup bersama bkn senang kne ada give and take..
Cewahh.. cam la aku dh kahwin.. hahaha...
Tp ni pown dr pandangan mata aku... sbb abg2 aku dh kahwin so aku tgk dr dorg jew..


Aku akui jugakla buku ni.. 
Ia bg motivasi kat aku.. mmg pe yg diajarkn oleh mak bapa kat kita..
Itulah yg di terima mereka kembali.. 
Jika kurang ilmu.. maka kuranglah yg diberi kembali..
Aku hanya mengiyakan saja tiap tulisan yg ada di buku 2... 
Semcm ada kne dgn diri aku skang... 
Aku x nk lah mengaibkn diri aku.. tp 2 lah hakikatnya.. 
Tp kita x blh nk menilai dr sudut pandang kita saja.. mungkin kesusahan yg di tanggung lg besar dr apa yg kita lihat.. Kita tidak tahu apa yg dirancangkan olehnya.. 

Sesiapa ada cadangan buku motivasi yg menarik sila beritahu...
Aku cbe tok memotivasikn diri dr kemurungan dan belenggu hidup..
Agar hidup yg akn aku jalani lbh mudah.. diredhai dan diberkati..

No comments: