Wednesday, December 24, 2008

Boys Over Flowers, which one did you prefer?

Kepada peminat2 drama korea, disini aku nak kongi 1 drama yang bakal kuar awal bln 1 ni tapi kat korea jelah ekk...kalu kat Malaysia tunggu jer lah. Kkotboda Namja ataupun Boys Over Flowers. Apa yang aku tahu, cite ni macam remake lah tapi aku tak sure sangat remake ke pe apa ke.. Tapi yang aku sememang2nya tahu, cite ni ikut cite drama Taiwan: Meteor Garden dan Jepun: Hana Yori Dango. Aku pun tak sabar nak tengok cite ni macam mana, yelah pembuat cite dalam versi korean ni nak buat cite ni mengikut sebiji macam komik ataupun sebaliknya.

Pelakon2 dalam versi korea ni, hurm.. kebanyakkan pelakonnya aku tak kenal kecuali beberapa pelakon yang pernah berlakon dan aku pernah tengok lakonannya. 

Bagi aku, antara versi Taiwan dan Jepun, aku lebih suka kepada yang jepun. Yelah, dah nama pun komiknya dibuat oleh orang jepun so aku lebih memilih jepunlah. Tapi tak juga, bagi aku HYD banyak menyentuh perasaan aku dari Meteor Garden, mana tak nye, masa aku tengok Meteor Garden waktu tu aku sekolah rendah tak tahu apa2 pun pasal cintan cintun ni. Tapi, memang aku lebih prefer HYD dari Meteor Garden.

Ni trailer kkotboda namja, so fikir2lah sendiri siapa yang jadi Domyouji Tsukasa, Hanazawa Rui, Nishikado Soujiro, dan Mimasaka Akira. Kalau nak lebih tahu, carilah kat wiki d-addicts.

 

No comments: