Sunday, April 22, 2012

Lelaki or Perempuan....



Assalamualaikum...
Tetibe aku nak update pasal tajuk kat atas ni.. bukan pe tapi saje..
Ok ramai yang tahu aku ni blogger perempuan.. dari gaya aku tulis mungkin ramai yang perasan..
Dan yang pasti kat blog aku dah tertera gambar aku dari fb :p

Aku update pasal ni sebab aku tengok rancangan kat MTV pasal FriendZone...
Entah kenapa aku rasa something pasal rancangan tu..
Actually rancangan tu pasal kawan baik lelaki ngan perempuan.. n bila salah seorang crush n nak jd girl or man to them la..
Ada yang sedih, gembira, tak boleh terima kenyataan kawan suka kat dia n at last both of them become awkward..
Macam kawan aku masa sekolah dulu.. bgtau kat mamat ni dia crush n akward untuk berapa lama tu aku tak pasti.. n akhirnya diorang kawan je..

Aku pun ada crush gak.. tapi aku lebih pendam sebab aku tau mereka tu kawan aku..
And satu hari aku akan jumpa the right man for me to live beside me for every breath until to jannah..
Dah macam lagu Maher Zain lak hehehe...
Aku rasa kalau aku bagitahu sape yang aku ada crush.. mungkin dia tak dapat terima.. 
Mungkin salah seorang yang aku crush tengah membaca post ni.. pe2 pun my friend, aku tak akan anggap kau lebih dari kawan aku kecuali kau luahkan kat aku hahaha... terasa geli lak... 
No la.. Aku serius sebab aku tak nak persahabatan kita jadi kekok dan lastnya jadi kaku..

Antara perempuan ngan lelaki aku prefer both jadi kawan aku...
For sure perempuan jadi my BFF n lelaki just be my friend ok.. 
Mana ada lelaki jd BFF.. satu hari nanti lelaki tu jadi lakinya la.. that's why I don't want a male be my BFF..
But I do like if they want be my BFF hehehe...

And ada skali aku tanya roomate aku psl ni gak la..
tetibe aku ingat pepatah melayu 'Perigi Cari Timba'
Orang cakap masa skang relevan la pepatah ni and ada satu hal lg masa aku baca artikel kat FB..
Artikel pasal Siti Khadijah melamar Nabi Muhammad.. so in Islam pun x kisah benda ni..
Tapi aku kisah sbb melibatkan hati dan perasaan..

I do like someone right now.. but.. It will hurt my pride..
Hurm.. statement pe lak yang aku pakai ni...
Betul la.. cubalah aku luahkan then lelaki ni reject cam2 tu je..
For sure aku tak akan jmpe lagi lelaki 2.. and aku akan cuba elak dari jumpa dia..

Totally aku seorang yang susah nak bercakap dengan lelaki face to face kecuali certain2 org la..
Aku bukan tak suka kawan cuma.. cam alergi ngan lelaki la..
Mungkin salah satu sbb orang ingat aku ni memilih cari BF hehe...
Perlu ke aku jd 'Perigi Cari Timba'?



No comments: