Friday, December 24, 2010

Cheese Cake

Smlm aku m'cuba wat cheese cake.. dan akhirnya m'jd.. yum..yum..
Aku just amik resipi dr interne.. macam2 resipi aku jumpa..
last2 aku cbe yg simple dan x byk bahan...
Mak aku pown puji sedap2.. bagus len kali leh wat hehehe :D

Resipi:
250 gm cream cheese (letak kat suhu bilik lau x nanti adunan jd ketul2)
220 gm plain yogurt @ natural yogurt
90 gm gula
2 sudu besar perahan lemon.. nk lebih skit pun x pe..
3 sudu besar tepung gandum
2 biji telur

Cara2:
1. Panaskan oven dengan suhu 175 degree..
2. Masukkan semua bahan dalam blend @ mixer. Blend smpi jd cream atau sebati..
3. Sapukan loyang dengan planta atau alas dgn kertas minyak..
4. Masukkan adunan dalam loyang dan bakar selama 40 -45 minit
5. Keluarkan dari oven dan biar sejuk sblm di letak dalam frige selama semalaman.


Inilah rupanya setelah d'simpan dlm frige dan dirasa oleh aku.. yum..yum..


No comments: